Ofte stilte spørsmål

Når man begynner å jobbe med noe så omfattende som gjeldsproblemer, er det mange spørsmål som dukker opp som man vil finne svar på!

Vi har samlet noen spørsmål som ofte blir stilt. Vi skal forsøke å svare på de vanligste spørsmålene som går igjen.

Finner du ikke svar her, kan det være lurt å søke på nettet.

For sluttbruker er tjenestene våre gratis.

Kreditor betaler for at vi tar inn en ny kunde og hjelper han frem til det er funnet en løsning. For det får vi et «betalingsbidrag» på 13% av milder vi fomidler fra kunden til kreditor. Det er vår betaling.

En ny kunde fyller ut et skjema med noen få spørsmål om familiesituasjonen. Han sender inn skjemaet og får en epost tilbake med fire linker til dokumenter. Det er dokumenter han lagrer, skriver ut, undertegner og returnerer. Det er også informasjonsskjema som kunden tar vare på.

Da har vi den informasjonen vi trenger for å sette i gang saken og de månedlig utbetaling til kreditorene. Hvor lang tid det tar å komme i gang er avhengig av hvor fort vi får tilbake dokumentene som er undertegnet.

Da er saken i gang, og har en løpende dialog så vi kan oppdatere hverandre!

Vi trenger Ikke all informasjon nå.

Når vi har fått in skjemaene i undertegnet stand har du du gjort en god jobb. Da kan vi starte saken.

Nei, vi har ingen økonomisk støtte. Det er det som gjør det så vanskelig å kunne starte opp.

Innhold kommerInnhold kommer